Car - Star / obytné vozy
Hyundai Centrum Praha s.r.o.
Českobrodská 42
190 12  Praha 9 - Dolní Počernice
Tel.: +420 703 585 806
E-mail: recepce@car-star.cz

Z našeho blogu

Francie - Loira, Bretaň a Normandie

kategorie cestování
datum 10. 9. 2019
Po loňské první týdenní dovolené s obytňákem v Nizozemí, jsme se letos rozhodli pro rovnou dva týdny a jako cíl jsme vybrali Francii, konkrétně oblasti Loiry, Bretaně a Normandie. Tipy na cestu jsme opět hledali v itinerářích cestovek, průvodcem Francií od Ikaru a Toulky krajem Loiry od Fragmentu. Pro hledání spaní a parkování, za které jsme mimochodem platili jen jednou, jsme využili osvědčenou aplikaci Park4night. V sobotu jsme převzali auto, naložili a okolo půl čtvrté vyrazili směr Paříž. Bohužel u Berouna jsme si znenadání vzpomněli, že sice máme plno knih, ale nikdo ze čtyřčlenné posádky nevzal žádného průvodce. Po bouřlivé debatě se nakonec otáčíme a jedeme zpět do Prahy, z které opět vyrážíme tentokrát v půl šesté do Paříže. Cesta ubíhala v poklidu až na hranice mezi Německem a Francií, kde jsme u dálnice přespali a ráno pokračovali do Paříže. Tam jsme dorazili po obědě, zaparkovali v klidné části v ulici asi 1 km o metra č. 1, kterým jsme dojeli za 20 minut do centra. Jako nejvýhodnější se nakonec ukázala denní jízdenka, protože díky husté síti linek jsme metro několikrát za odpoledne využili. Začali jsme u Invalidovny a pokračovali okruh Sorbona, Panteom, vyhořelý Notre Dam, Lovre, „malý“ Vítězný oblouk a Eiffelovka. Únava po cestě a začínající tma nás přiměly k návratu do auta, kde jsme přespali. Ráno jsme vyrazili směr Loira, přesně západní část. Cestou jsme zastavili v Ambois a přilehlém zámku Clos Luce. Hlavní cíl bylo město Tours s historickým centrem a nádhernou katedrálou. Po prohlídce jsme pokračovali do nedalekého Azay-le-Rideau, kde jsme na parkovišti kousek od zámku strávili noc. Druhý den jsme měli naplánovaný cyklo výlet přes 4 zámky, které patří na Loiře k těm nejznámějším: Chateau d’Ussé, Lengeais, Villandry a Azay-le-Rideau. Celkem 60 km nás docela unavilo, a tak jsme přespali na stejném místě ještě jednu noc a ráno vyrazili směr Chinon. Plánovanou jízdu na kole jsme zrušili a pokračovali přes klášter ve Fontevraud do údajně jedné z nejkrásnějších vesnic Montsoreau. Ta nás nakonec docela zklamala, a tak po krátké prohlídce pokračujeme do Saumuru. Tamní most přes Loiru na ostrov s výhledem na zámek vynahradil předchozí zklamání. Jelikož vzdálenosti mezi místy nebyly velké, pokračovali jsme do Angeres na podvečerní procházku okolo hradeb, které tvoří 17 věží, což se vymykalo předchozím městům. I když jsme měli za sebou náročný den, rozhodli jsme se pro večerní přejezd do Bretaně, v hesle „dojedem kam dojedem“. Cesta ubíhala po neplacené silnici označené jako N velmi dobře a my jsme získali zkušenost, kterou jsme potom ještě zopakovali – pokud možno nejezdit po placených silnicích a na delší přesuny vyrážet večer. Placené dálnice jsou ve Francii poměrně drahé (obytňák nad 3 m je třetí cenová kategorie) a neplacené silnice jsou kvalitou skoro stejné jako naše dálnice s omezením na 110 km/h, což nás ale s obytňákem netrápilo. Okolo půlnoci jsme dorazili do Lanionu, který je asi 15 km od Atlantiku. Ráno jsme se nezdržovali a vyrazili konečně k pobřeží, konkrétně do Tregastelu. Pobřeží Altantiku je tam typické útesy z růžové žuly, která se tam hojně využívá i v architektuře. Nejhezčí část je přímo v Tregastelu a směrem na Trébeurden. Trasu jsme absolvovali na kole, včetně okruhu po ostrově Grande a určitě stojí za to. V Trébeurdenu jsme se otočili a šlapali zpět k obytňáku. Dosáhli jsme tam také nejvzdálenějšího bodu naší cesty. Večer jsem se ještě poprvé vykoupal v moři, nasedli jsme do auta a jeli podél pobřeží do vesnice Plévenon, kde jsme na vyhrazené louce přespali. V této oblasti jsou strmé skalnaté útesy, které jsou dobře viditelné z pevnosti Fort-la-Latte a od majáku Cap Fréhel. K nim jsme ráno vyrazili opět na kole a pokračovali po cyklostezce podél pobřeží, až jsme narazili na nádhernou pláž s parkováním pro obytňáky přímo na útesu. Jelikož bylo docela teplo a nebyli jsme tak daleko od auta, rozhodli jsme se cestu na kole zkrátit a přeparkovat k pláži. Měli jsme štěstí, když při příjezdu zrovna jeden obytňák odjížděl a uvolnil nám tak jediné volné místo na parkovišti. Zbytek dne jsme tak strávili na pláži. Bohužel parkoviště bylo jen denní, takže jsme večer museli nasednout a pokračovat směrem na východ, nakonec do města Dinan. Tam jsme díky dvěma veselým francouzským „camperistům“ zaparkovali na okraji města a přespali. Hned ráno jsme přeparkovali přímo k hradu a vyrazili na ranní procházku prázdným historickým městem. Potom jsme vyrazili směr rybářské Saint-Malo s hradbami kolem celého města. Cestou po městě jsme se vykoupali na městské pláži. Odtud jsme odbočkou do vnitrozemí zajeli do Fougéres a nakonec do dalšího místa přespání k opatství Saint-Michel. Zaparkovali jsme večer u kostela v  Beauvoir s výhledem na klášter. Jelikož jsme byli pořád plni sil, vyrazili jsme na kole pod rouškou tmy na večerní výhled na Saint-Michel. Nakonec jsme dojeli kousek pod nádherně osvícený klášter, který je na ostrově asi 2 km od pevniny spojený mostem. Druhý den jsme zahájili prohlídkou kláštera, který dostál pověsti třetí nejnavštěvovanější památky Francie a proudili jsme tak se zástupy turistů po ostrově a klášteře. Po prohlídce jsme dorazili do auta a vydali se směr Normandie do oblasti vylodění. Zaparkovali jsme přímo na útesu nad mořem za vesnicí Longues-sur-Mer, kde jsou i dochované válečné bunkry. Ráno jsme vytáhli kola a vydali se směrem k Omaha beach. Cestou jsme zastavili u válečného památníku v Colleville-sur-Mer a vykoupali se na pláži. Nakonec jsme dorazili k autu později, než jsme čekali a tak jsme se rozhodli strávit na stejném místě ještě jednu noc. Ráno jsme se sbalili a vyrazili pár kilometrů do Bayeux a následně do Honfleur, krásného malého historického přístavu, a pokračovali do Étretat. Tam jsme na večer zaparkovali a vydali se pěšky na prohlídku pobřeží s výhledy na Porte d’Aval (Sloní chobot). Tím jsme završili Normandii a ještě večer jsme přejeli zpět k Paříži do Versailles. Tam jsme dojeli okolo půlnoci a zaparkovali na prašné hliněné cestě ale hned vedle zámeckých zahrad. Ráno jsme pěšky došli k zámku, jehož prohlídka spolu se zahradami nám zabrala až do odpoledne. Jelikož nám ještě zbývaly dvě noci, cestu domů jsme rozdělili na kratší úseky. Ještě týž den jsme dojeli do jižní části oblasti Champagne do vesnice Chavanges. Tato oblast je typická hrázděnými domy a kostely, vinné stezky už tam ale nenajdete. Ráno jsme na kole projeli několik vesnic a večer opět popojeli kus domů do Alsaska, přesně do vinařské vesnice Chatenois. To byla naše poslední noc ve Francii. Ráno jsme vinnými stezkami projeli na kole několik vesnic, nakoupili lár lahví vína a po obědě vyrazili, tentokrát už do Prahy. Za dva týdny jsme najeli 3800 km, za volantem strávili 57 hodin. Zjistili jsme, že francouzské silnice nejsou o moc lepší než ty naše, snad v každé vesnici je pekárna výborných baget. Francouzi jsou velmi ohleduplní řidiči k cyklistům, hojně cestují po své zemi, ale i přes snahu ani mladá generace nemluví jinak než francouzsky. Oproti Nizozemí je mnohem snazší najít klidné parkování a zdarma potřebný servis pro obytňák často díky podpoře municipalit. Překvapilo nás, jak málo turistů cizinců kromě top profláknutých míst jsme potkali a češtinu jsme kromě Paříže slyšeli jen jednou. Nám se ale ve Francii líbilo, stále nám z ní hodně zbývá, takže se tam možná už příští rok vrátíme, jak jinak než s obytňákem😊

Nejčtenější

26. 8. 2019

Kategorie

Archív

Naše tipy na nejkrásnější cesty

Hledáte nejlepší destinace, kam vyrazit se svým obytným vozem? Máme pro vás tipy na nejlepší dovolenou, známe nejkrásnější místa, kam lze zajet po čtyřech kolech. Ať jezdíte rádi za sluníčkem, za mořem nebo do hor, u nás najdete bezvadné tipy na cesty. Využijte našeho užitečného pomocníka na cesty, kterého píšeme společně s našimi zákazníky.