Car - Star / obytné vozy
Hyundai Centrum Praha s.r.o.
Českobrodská 42

kategorie cestování
datum 29. 8. 2018
Nizozemí obytňákem 2018
Po několikaletém uvažování jsme se nakonec rozhodli podniknout dovolenou s obytným vozem. V lednu jsme zamluvili na týden auto a začali řešit, kam pojedeme. Volba padla na Nizozemí. Cestu jsme plánovali podle internetu a itineráře cestovek. Pro hledání přespání jsme používali především aplikaci Park4night a Google maps.V pátek okolo druhé přebíráme poprvé auto s alkovnou Citroen GiottiLine T45. Celé to vzhledem k naším nulovým zkušenostem trvalo asi hodinu a půl a to jsme byli aspoň trochu připraveni díky prezentačními videu jiné půjčovny.Doma nám chvíli trvá, než všechno pobalíme. První obavy z nedostatku místa rázem mizí a do auta doplňujeme další věci, které nakonec samozřejmě nepotřebujeme. Vyjíždíme v půl osmé večer směr Drážďany do první zastávky Giethoorn – Benátky Holandska.Cestou jsme přespali u dálnice na parkovišti někde v Německu, takže do cíle dorážíme před polednem. Parkujeme za 10E + 1E za osobu přímo u mariny na adrese Jonenweg 34. V ceně je i WC, sprcha a voda do auta se platí. Je to velmi klidné místo u vody v centru a hlavně v docházkové vzdálenosti k místu, kde máme připravenou loďku. Tu jsme zamluvil přes https://www.giethoorn.com/en/ na 13:30 na 4 hodiny za 65 Eur + 5 za booking. Máme nejednoduší variantu Whisperboat s ovládáním na elektrickém motoru (bez volantu). Agentura po zaplacení pošle adresu, kde si loď vyzvednete. Pokud chcete vesnici trochu projet, 3 hodiny je minimum, 4 hodiny s rezervou. Mapa cest je zde.Převzetí lodi proběhlo v klidu a po počátečním popojíždění v koloně lodí cesta pěkně ubíhá. Po vrácení lodi ještě vesnici trochu projdeme pěšky a jdeme zpět do auta.
V neděli ráno odjíždíme do Alkmaaru, kde parkujeme kousek od centra zde a jdeme na prohlídku města. Trasu jsem většinou volil podle https://en.freebeemap.nl/ , kde je navržená trasa historickým centrem. Z Alkmaaru odjíždíme k moři, na parkoviště kousek iod Camperduin zde. Podle aplikace lze na parkovišti přespat a tak ze 10E zůstáváme. Je to kousek od moře i písečných dun, s námi tam jsou další dva obytňáky a tak jsme klidnější. Bereme kola a jedeme na první projížďku směrem na jih k Bergen aan Zee. Cestou nás překvapuj dlouhé široké pláže a velké vlny. Bylo docela teplo, tak se lidi i koupali. Jelikož jsme ještě plni sil, jedem na druhý okruh na sever směrem k vesnici Petten po Atlantickém obranném valu z druhé světové války. Večer se jeden odvážlivec ještě vykoupe v oceánu a jdeme spát.Ráno není počasí nic moc a nakonec prší celý den. Máme v plánu skanzen Zaanse Schans, kde jsou mlýny a tradiční holandské stavby, konkrétně okruh okolo 26 km podle https://www.dezaanseschans.nl/en/ Mapa na kolo je zde a naklikaná na mapách.Stále prší, ale radar ukazuje zlepšení okolo čtvté hodiny odpoledne a tak vyrážíme přes skanzen okolo větrných mlýnu na projížďku. Cestou nás chytla první průtrž, když přišla druhá, podstatně delší, tak to otáčíme a jedem promoklí zpět na parkoviště. To bylo zdarma u nádraží, kde spolu s asi 10 obytňáky trávíme klidnou noc.V úterý ráno kvůli nejistému počasí měníme plány (pořadí dnů) a vyrážíme do Haagu na Madurodam - miniatury Holandsko. Cestou na webu https://www.madurodam.nl/en#/ kupujeme lístky za 52E pro 2 dospělé a 2 děti a parkujeme zdarma na ulici Koninginnegracht kousek od Madurodam. Na
prohlídku je potřeba cca 3 hodiny a stojí za to. Je to rozhlehlý komplex miniatur města a nejznámější památek/staveb Nizozemí včetně jezdících vlaků, lodí a rolujících letadel na letišti Schiphol. Poprvé potkáváme na cestě po Holandsku Čechy a taky vosy, které jsou hlavně v okolí restaurace ale i na ulici, kde parkujeme. Když už se zdá, že Haag opustíme bez újmy (město samotné jsme vynechali), Kuba v posteli lehne na vosu a dostane žihadlo nad kotník. Naštěstí se to obešlo bez komplikací a tak z Haagu jedeme do Rotterdamu na výlet lodí po přístavu. Cestou přes server www.spido.nl kupujeme lístky za celkem 48E a parkujeme zdarma přímo u řeky na parkovišti pro autobusy, kam nás poslala opět aplikace. Trochu váháme kvůli značce parkování pro autobusy, jinam ale jet nemůžeme a tak dáváme na radu místních „take the risk“ a jdeme se podívat na most Erasmus. Z něj je pěkný výhled na moderní město a řeku Nová Máza. Samotný výlet lodí trvá 75 minut a stojí za to. Loď nás zavezla do nákladního přístavu, kde se čile pracovalo a tak jsme viděli nakládku lodí v akci. Na horní palubě vydržíme část cesty, pak se kvůli větru přesouváme níže.Z Rotterdamu odjíždíme zpět k moři, tentokrát do města Katwijk aan Zee. Parkujeme na parkovišti u moře vedle kempu zcela sami. Večer se po parkovišti prohání místní mládež, naštěstí po desáté mizí a my v klidu spíme.Ve středu po snídani vyrážíme autem do Leidenu. Tam parkujeme kousek od centra zde a podnikáme prohlídku historického města. Před obědem se vracíme k autu a odjíždíme zpět na parkoviště, kde jsme spali. Odpoledne jedeme na kole směrem k Haagu přes písečné duny a zbytky bunkrů z Atlantického opevnění. Večer zajdeme k moři, ale už je pozdě a koupání tentokrát oželíme. Na parkovišti jsou tentokrát další tři obytňáky a tak zapomínáme na předchozí zpočátku rušnější noc a zůstáváme na přespání. To bylo tentokrát v klidu.
Ve čtvrtek ráno odjíždíme do oblasti větrných mlýnů Kinderdijk, kde je největší koncentrace mlýnů v Holandsku. Parkujeme zdarma na dobře značeném neplaceném parkovišti pro obytňáky a na kole jedeme obhlédnout mlýny. Velký vítr nás nakonec přiměl ke zkrácení trasy na asi 25 km, ale i tak vidíme vše podstatné. Po obědě vyrážíme do Goudy, kde najdeme nejlepší parkování za celý týden, za 8E včetně kompletního servisu přímo v centru. Parkoviště je pěkně plné, nikomu ale nevadí, že auta stojí i na stání pro osobáky.V Goudě při prohlídce města kupujeme jak jinak místní sýr Gouda a plánujeme výlet na poslední den. Místo Utrechtu nakonec volíme největší zámek Holandska kasteel de Haar kousek od Utrechtu. Do interiéru se nám moc nechce, ale lze za 5E koupit vstup do parku a prohlédnout si okolní zahradu a zámek samotný zvenku. Ještě předtím ale parkujeme také za 5E na parkovišti a vyrážíme na kole na okruh po okolí poznat holandský venkov a okolo několika hradů. Na závěr jdeme do zmiňovaného zámeckého parku a obdivujeme pohádkový komplex dvou zámků.
Okolo půl páté balíme a vyrážíme na cestu domů. Jedeme prakticky vkuse a i když je pátek, prakticky nepotkáme kolonu. Doma jsme v sobotu ve 3 ráno a jdeme spát.

Nejčtenější

Nové obytné vozy GiottiLine T45 a Itineo PJ740 2019

9. 10. 2018

Nizozemí

29. 8. 2018

Zábavné parky a aquaparky

Kategorie

Archív

Naše tipy na nejkrásnější cesty

Hledáte nejlepší destinace, kam vyrazit se svým obytným vozem? Máme pro vás tipy na nejlepší dovolenou, známe nejkrásnější místa, kam lze zajet po čtyřech kolech. Ať jezdíte rádi za sluníčkem, za mořem nebo do hor, u nás najdete bezvadné tipy na cesty. Využijte našeho užitečného pomocníka na cesty, kterého píšeme společně s našimi zákazníky.